W kolejnym odcinku podcastu rozmawiamy o ekonomii współpracy, współdzielenia i współdziałania. Zastanawiamy się jak zmieniła się rola klienta w relacji z firmą czy marką.
W tradycyjnym modelu biznesowym firmę i klienta łączy relacja oparta na transakcji – Firma coś sprzedaje, klient kupuje, klient potrzebuje wsparcia – firma dostarcza pomoc. Ale istnieje świat równoległy, w którym szczególnie rola klienta została zredefiniowana. Nie jest on już jedynie uczestnikiem transakcji, ale staje się kreatorem usługi, z której on sam będzie korzystał. Jego głos jest słyszalny bardziej niż w typowym biznesie i wprost przekuwa się na jakość świadczonych usług. W kolejnym odcinku podcastu rozmawiamy o ekonomii współpracy, współdzielenia i współdziałania. Zastanawiamy się jak zmieniła się rola klienta ew relacji z firmą czy marką.
W tym odcinku rozmawiamy o:
•Megatrendach, które zbudowały podwaliny ekonomii współpracy
•Czym jest ekonomia współpracy? – Czym różni się od tradycyjnego modelu prowadzenia biznesu
•Omawiamy elementy warunkujące ten model
•Jak zmieniła się rola klienta w biznesie opartym na współdzieleniu posiadanych zasobów
•Podajemy konkretne przykłady działania modelu w praktyce
•O nowej filozofii: używanie zamiast posiadania
•Analizujemy kryteria powodzenia ekonomii współdzielenia
•Omawiamy przykłady zastosowania ekonomii współpracy w tradycyjnych biznesach – to się już dzieje.
•O wyjątkowej roli klienta jako bezpośredniego źródła finansowania tworzenia oraz rozwoju produktów, usług, a także… sztuki.