Przyczynkiem do dzisiejszej rozmowy klientomaniaków był opublikowany pod koniec grudnia 2015 roku raport opracowany przez firmę KPMG pt. “Jeden klik od ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe”. I choć badanie, które podsumowuje raport dotyczy branży ubezpieczeniowej można śmiało jego wyniki oraz opisane obserwacje ekstrapolować na większość branż (szczególnie usługowych). Rozmawiamy więc o kliencie cyfrowym, a może raczej o kliencie w cyfrowym świecie (tutaj się nieco spieramy). Raport choć w sposób niezamierzony łączy się z pięknie z tematem odcinka 9 i 12 naszego podcastu – Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta – teraz można by dodać – “cyfrowego” klienta.
Konsument cyfrowy – osoba posiadająca praktycznie nieprzerwany dostęp do lokalnych i globalnych zasobów internetu za pomocą stacjonarnych i mobilnych urządzeń dostępowych.
Konsumenci wykorzystują infrastrukturę i globalne zasoby internetu do komunikacji, poszukiwania informacji, rozrywki, publikowania i konsumpcji treści, przechowywania swoich danych, wykorzystania zewnętrznych „mocy obliczeniowych”, kupowania produktów i usług, zarządzania nimi na platformach udostępnionych przez usługodawców i „załatwiania” wielu innych spraw.
W tym odcinku rozmawiamy o:
•Tym kim jest klient cyfrowy
•Jaki jest – o typach, różnicach i różnym podejściu do obsługi
•czym jest a czym nie jest aplikacja mobilna z perspektywy klienta cyfrowego
•o ścieżce, którą podąża klient- emocjach, doświadczeniach, postrzeganiu
•o oczekiwaniach i wymaganiach odnośnie obsługi online
•Podsumowujemy omawiane wątki to złotymi radami wykorzystać cyfrowość klienta
Partnerem odcinka jest firma EPOKA 24