Życie większości firm byłoby dużo prostsze gdyby nie … trudni klienci. Są prawdziwym wyzwaniem, a czasami wręcz zmorą pracowników punktów handlowych, biur obsługi klienta czy działów reklamacji. Szkolenia zatytułowane „obsługa trudnego klienta” cieszą się od wielu lat niesłabnącym zainteresowaniem. Wielu ekspertów mówi, że nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje. Jak zatem żyć w świecie, w którym klient przejął już władzę, a firmy nieustannie zbroją się na wojnę na trudnym polu?
W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o:
– O zaufaniu jako walucie (nie tylko przyszłości) – książce Michała Szafrańskiego, ale również o wyzwaniu w codziennego prowadzenia biznesu
– O tym jak Arek został szczęśliwym człowiekiem bez telewizji
– Skąd się biorą się trudni klienci?
– Czy trudni klienci to może jednak mit? Czyli nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje!
– O podwykonawcach, którzy powinni być wizytówką marki
– Systematyzujemy „trudność” klientów
– Kim są „prawdziwi trudni klienci”
– O świadomości roli i odpowiedzialności osób kontaktujących się z klientami i o tym, że klienci są różni i bywają trudni
– Czy kurier jest specjalistą ds obsługi klienta
– O emocjach klienta związanych z trudną sytuacją, w której się znalazł
– Jak zapobiegać budowaniu klienckich zombie
– Czy szkolić pracowników i przygotowywać do obsługi trudnych klientów ?
– O japońskiej metodzie AJAMUNATO
– O pomysłach na rozwój kompetencji w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz trudnymi klientami
– Jak dzisiejsze technologie internetowe sprzyjają eskalacji niezadowolenia klientów i jak sobie z tym radzić?
– Jak technologia pomaga w obsłudze „trudnego klienta”
– Dotykamy tematu blockchain w kontekście klienta