Wydawało mi się, że przez ostatnie lata skutecznie uwolniliśmy się od sztywnych ram, nakazów, reguł w jaki sposób mamy się komunikować, jak zwracać się do klienta, w jaki sposób formułować zdania. Miałem nadzieję, że skrypty rozmów telefonicznych, maili, a nawet regułki prezentacji dodatkowej oferty przy kasie w hipermarkecie na stacji benzynowej odeszły i nigdy już nie wrócą. Myślałem, że teraz to człowiek będzie decydował w jaki sposób formułować myśl tak, aby klient czuł się zrozumiany i dobrze zaopiekowany. Wszystko rozsypało się w pył kiedy spotkałem Krystiana Krawczyka, gościa dzisiejszego odcinka Klientomanii.
W podcaście rozmawiamy o:
– Czego pragną klienci?
– Jak mają się standardy obsługi klienta do różnorodności oczekiwań klientów?
– Czym są standardy obsługi klienta?
– Jak marki próbują narzucić klientom standardy komunikacji (przykład Play, EMPIK)
– Co to jest „dobra obsługa klienta”?
– Konkursach i rankingach na najlepszą obsługę klienta?
– Czy konkursy działają demotywująco na innowacyjną obsługę?
– Biznes nie jest od zaspokajania wszystkich oczekiwań klientów
– Jak zapewnić obsługę klienta bardzo różnym klientom (wiek, status materialny, doświadczenia, umiejętności)
– Standardach / procedurach / warunkach współpracy i ostatecznie sposobie komunikacji,
– Jak powstaje standard – krok po kroku
– Kto powinien brać udział w tworzeniu standardów obsługi klienta
– O barierach i wyzwaniach, jakie pojawiają się przy wdrażaniu standardów
– Jak wdrażać i podtrzymywać standardy obsługi klienta
Jak zarządzać standardem we współpracy za podwykonawcami.