Jest prawda czasu i prawda ekranu

Tak naprawdę to firmy mają gdzieś dane i ich analizowanie.

Na targach i konferencjach chłonę wiedzę, inspiracje, odkrywam nowe rozwiązania. Ale również przyglądam się ludziom, organizacji takich wydarzeń, zastanawiam się jak to działa i jaką drogę (doświadczenia, sukcesy, porażki) ktoś przeszedł, aby to dotrzeć.

Ostatni trip (euroshop2023 i ccw2023) zakończył się smutną konstatacją: firmy (a właściwie ich pracownicy, managerowie) szukają szybkich rozwiązań, które przyniosą natychmiastowe rezultaty. Szukają innowacji – czegoś co może marki, (a czasami siebie) wyróżnić, wybić na tle konkurencji. Nie są nimi niestety dane, analityka, procesy.

Przewrotnie powiem (napiszę), że największymi przegranymi tego typu imprez są firmy oferujące produkty i usługi właśnie w zakresie gromadzenia, analizowania danych. Dostawcy oprogramowania, firmy consultingowe, firmy badawcze. Ich stoiska były – dosłownie – puste. Wystawcy nudzili się jak mopsy na ogromnych, czasami całkiem ładnych stoiskach.

Obok tłum gromadził się przy efektownych hasłach: na CCW były to ChatGPT, AI, na Euroshop automatyzacja selfcheckout i design.

🧐 Jest prawda czasu i prawda ekranu.

prawda ekranu: Sporo się mówi i pisze o tym, jak dane są ważne. Że analizujemy customer journey, słuchamy klientów, dostosowujemy rozwiązania pod oczekiwania klientów, a nawet je wyprzedzamy, badamy ich satysfakcję i wyciągamy wnioski. boolshit.

prawda czasu: szukamy dróg na skróty, szybkich sposobów, aby osiągnąć cele, patrzymy krótkoterminowo, bo… targety. Dane? Mamy, mnóstwo. (kropka). Szukamy nowych inspiracji, na których możemy zbudować projekt, który odmieni nasz los. Choć na chwilę. Wierzymy w to.

Martwię się o przyszłość i realność idei #customerexperience w firmach. Kolejne konferencje, szkolenia, nagrody, nowe stanowiska w strukturach, ale zbyt często sprowadza się to do posypki na cieście, który ma przykryć zakalec (choć ja lubię ciasto z zakalcem, ale tu nie o tym).

Przez chwilę pomyślałem, żeby zadać pytanie, zrobić ankietę „czy analizujesz dane?”, ale prawdopodobnie dowiedziałbym się, że wszyscy to robią. Jest prawda czasu i prawda ekranu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czym jest klientomania?

Klientomania [klʹii ̯ẽntomãńi ̯a] silne, niemalże chorobliwe zainteresowanie klientem jako stroną relacji z marką, zamiłowanie do poznawania zależności rządzących światem klienta, konsekwentne dążenie do tworzenia rozwiązań zgodnych z rzeczywistymi i aktualnymi potrzebami klientów.

Maciej Buś

Newsletter widget (#13)

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe