Jak Sainsbury’s zmieniło nazwę chleba z tygrysiego na żyrafi

Jak Sainsbury zmieniło nazwę chleba z tygrysiego na żyrafi

Sztywne podejście może być przeciwieństwem doskonałej obsługi klienta. Ta historia z brytyjskiego supermarketu Sainsbury’s udowadnia, że jest firmą, która wie, jak się trochę zabawić.

Lily Robinson (która upiera się, że ma trzy i pół roku) była zdezorientowana jednym z produktów oferowanych w sklepach sieci Sainsbury’s, zwanym tygrysim chlebem. W jej oczach chleb w ogóle nie przypominał tygrysa, a wręcz bardzo przypominał … żyrafę.

Trudno się z nią nie zgodzić!

Z niewielką pomocą mamy i taty napisała list do działu obsługi klienta Sainsbury.

Ku jej zaskoczeniu, menedżer ds. obsługi klienta, Chris King, powiedział jej, że nie może się bardziej zgodzić. Wyjaśnił pochodzenie nazwy:

„Myślę, że zmiana nazwy chleba żyrafy z chleba tygrysiego to genialny pomysł – wygląda o wiele bardziej jak plamy na żyrafie niż paski na tygrysie, prawda? Nazywa się go tygrysim chlebem, ponieważ pierwszy piekarz, który go upiekł dawno temu, pomyślał, że wygląda jak tygrys w paski. Może byli trochę niemądrzy”.

Listy spodobały się mamie Lily i w końcu umieściła je na swoim blogu. Wkrótce ta urocza korespondencja stała się wirusowym hitem, a Sainsbury’s wywierał presję, aby zmienić nazwę produktu na znacznie bardziej odpowiedni chleb żyrafi.

Wiedząc, że klient miał w tym przypadku rację – i dostrzegając niezwykłą okazję do zrobienia czegoś zabawnego – Sainsbury’s zmienił nazwę chleba i umieścił wokół swoich sklepów znaki, które w humorystyczny sposób nawiązują do oryginalnego pomysłu Lily.

Żyrafi chleb można kupić do dzisiaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czym jest klientomania?

Klientomania [klʹii ̯ẽntomãńi ̯a] silne, niemalże chorobliwe zainteresowanie klientem jako stroną relacji z marką, zamiłowanie do poznawania zależności rządzących światem klienta, konsekwentne dążenie do tworzenia rozwiązań zgodnych z rzeczywistymi i aktualnymi potrzebami klientów.

Maciej Buś

Newsletter widget (#13)

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe