Wbrew temu co podpowiada nam serce relacja pomiędzy klientem a marką to czysty interes. Jak mówił Michale Corleone „to nic osobistego, Sonny to czysty biznes”. A bardziej współcześnie popularne jest inne powiedzenie „Bo hajs się musi zgadzać”. Działania kierowane do klientów – zarówno tych potencjalnych jak i obecnych są po coś – mają przynieść firmie korzyść. I sprzedaż i obsługa klienta czy windykacja, helpdesk itd jest jak sianie ziarna w celu zebrania plonu. Jeżeli trafi ono na żyzną glebę koszt uprawy będą niższe, a zbiór godny. Ale jeżeli trafi na piasek ? A jeżeli trafi na skałę ? Po stronie firmy liczymy i budżetujemy koszty naszej działalności. Wiemy ile wydajemy na marketing, sprzedaż i obsługę klienta. Ale czy wiesz której klasy jest ziemia na której siejesz? Czy wiesz jaką wartość mają Twoi poszczególni klienci ?
O tym ile wart jest klient rozmawiam z dr Przemysławem Tomczykiem z Akademi Leona Koźmińskiego.
Rozmawiamy o:
- pomaganiu
- czym jest wartość klienta – jaką ją definiujemy, jak ją rozumiemy
- czy są klienci bezwartościowi
- czym jest CRM?
- o najczęstszych błędach popełnianych przy wdrożeniach CRM
- czy wartość klienta jako wskaźnik to tylko pieniądze?
- czy można zmierzyć emocje klienta?
- jak zabrać się za określenie wartości klienta?
- jak prognozować wartość klienta,
- jak segmentować klientów pod względem CLV
- czym różni się wartość klienta kupującego żwirek dla kota od kupującego samochód czy mieszkanie
- jak angażować klientów w kreowanie innowacji
- czym jest marketing relacji
- o projekcie badawczy Customer innovation
- co zrobić z wiedzą o wartości klientów?
- W jaki sposób zmienia się CLV w czasie?
- Jaki wpływ ma wartość klienta na koszt jego pozyskania?
- czy i jak pozbyć się „bezwartościowych” klientów ?
- Jakie są największe błędy w zarządzaniu wartością klienta?
- O studiach Salesforce CRM i Marketing Automation na Akademii Leona Koźmińskiego
Przydatne linki
- Ankieta dla słuchaczy podcastu Klientomania – będę zobowiązany za jej wypełnienie (o ile czujesz się jego słuchaczem 😉
- dr Przemysław Tomczyk – profil na LinkedIn
- Selaesforce CRM i Marketing Automation – Studia podyplomowe
- Badania i analizy marketingowe w internecie – studia podyplomowe we współpracy z Gemius
- Online Consumer Trends 2019 – Badanie firmy Benhauer (Salesmanago) porównujące kluczowe dla e-commerce KPI
Skąd pobrać podcast
Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):
- W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
- W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
- W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów