Czy przyzwoitość można przeliczyć na pieniądze? Bojkot Zet firm.
24 lutego 2022 obudziliśmy się w innym świecie.
Innym, bo okazało się nie tylko, że są nadal ludzie, którzy w imię swoich ambicji są w stanie poświęcić setki tysięcy ludzi. ale do tego jeszcze skutecznie okłamywać miliony.
Innym, bo jednak się okazało, że „ludzi dobrej woli jest więcej” i Rosja otrzymuje skuteczne sankcje za agresję wobec Ukrainy.
Innym, bo świat po tej wojnie będzie już… inny. Czy lepszy? Tego byśmy oczekiwali. A na pewno nastąpi mocne zweryfikowanie tego co „głosi” marketing wielu firm.
Marketing od lat skupia się na… wartościach. Firmy namawiają nas „abyśmy zostali bohaterami w swoim domu”, twierdzą, że ich produkty sprawią, że „życie będzie dobre”. I przychodzi taki czas, że mówimy „sprawdzam” – a wtedy okazuje się, że liczy się wartość… kasy.
Arek Cempura w rozmowie z Marcinem Kalkhoffem o tym:
- że chyba wyszło szydło z worka i „wartości firmowe” okazały się nic nie wartym zapisem;
- że może warto wrócić do podstaw i marketing powinien przedstawiać realne korzyści z marketingu a nie tworzyć nic nie wartą wizję?
- co ma robić zwykły konsument? Głosować pieniędzmi? Przecież często znamy sąsiada, który pracuje w takiej Zet* firmie?
- co z ludźmi, którzy pracują dla „marek”, które należą do takiej Zet* firmy*? Mają rzucić pracę?
- że warto być… przede wszystkim przyzwoitym!
*Zet Firma – firma, które nadal prowadzi biznes w Rosji