klm_jak-rozmawiac
Odcinek #42

Jak rozmawiać prostym językiem?

Treść, język porozumiewania podlega nieustannej ewolucji. Nowe technologie, zmiany pokoleniowe, zmiany zachowań, a nawet zmiany prawa generują nowe sposoby komunikacji. Okazuje się, że już od jakiegoś czasu firmy, a nawet instytucje publiczne pracują nad tym aby język, którym rozmawiają z klientami był dla nich zrozumiały. O tym Jak to zrobić rozmawiam doktorem Tomaszem Piekotem – językoznawcą i specjalistą od upraszczania języka.

Dotychczas w Klientomanii koncentrowaliśmy się na  formie komunikacji z klientem. Razem z moimi gośćmi analizowaliśmy rozmaite strategie, technologie porozumiewania się z klientem.Odnosiliśmy się do uwarunkowań, które kształtują zachowania klienta. Ostatnio uświadomiłem sobie, że niewiele rozmawialiśmy o istocie komunikacji – czyli o treści. To w końcu ona stanowi materiał merytoryczny rozmowy i to ona decyduje o tym czy wiemy jako klienci co mamy zrobić.

Treść, język porozumiewania podlega nieustannej ewolucji. Nowe technologie, zmiany pokoleniowe, zmiany zachowań, a nawet zmiany prawa generują nowe sposoby komunikacji. Jednocześnie, odnoszę wrażenie, że kreatywność osób tworzących treści jakie przedstawiciel firmy ma przekazać klientowi powoduje, że jest on po prostu dla niego niezrozumiały. Ozdobniki, rozmaite elementy, użyte celowo lub też nie  tworzą w okół tej treści swoistą mgłę, przez którą trudno dotrzeć do sensu przekazu.

W dzisiejszym odcinku odpytuję mojego gościa o:

  • Czym jest Pracownia Prostej Polszczyzny?
  • Czy upraszczanie języka nie zaprowadzi nas przypadkiem do bylejakości?
  • O diagnozę aktualnego stanu języka stosowanego przez firmy w kontakcie z klientami
  • Jak nowe media wpływają to na język porozumiewania się Marek / firm z klientami ?
  • Jakim językiem mówi infolinia ?
  • Jakim regułom podlega komunikacja e-mail?
  • Jak urzędy rozmawiają z obywatelami?
  • Jak firmy upraszczają język?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

Chat GPT w obsłudze klienta
Jak Chat GPT rewolucjonizuje obsługę i doświadczenia klienta: 5 praktycznych przykładów zastosowania
30 listopada 2022 roku świat przestał być taki sam. W tym dniu odbyła się premiera Chatu GPT –...
Jak poprosić klienta o potrzebne informacje?
Jak poprosić klienta o potrzebne informacje?
Niemal w każdej rozmowie czy interakcji z klientem potrzebujemy pozyskać od niego informacje, które pozwolą...
typewriter-g874708256_1920
Liryczna obsługa klienta
Zdarza się często, że zamawiamy coś, a to coś długo się nie pojawia, a do tego jeszcze nikt z nami w...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2023 · Klientomania · Customer Fixe