|
Odcinek #72

Klient na czarnym lądzie

Naszym życiem poza nami kieruje jeszcze np. przypadek. I to właśnie przez ten właśnie przypadek, a może będzie bardziej fair napisać, dzięki przypadkowi trafiłem na audiobooka o tytule “Goniąc czarne jednorożce” Marka Zmysłowskiego. Gdzieś w zakamarkach pamięci coś nieśmiało mówiło mi: “Tak, to ten Polak co go Interpol ścigał”, ale to było wszystko.

Pamiętam (a właściwie zapisaną w telefonie mam) z bratem mym, Lechem, rozmowę o takiej o to treści:

Ja: Te czarne jednorożce to ok?
Brat: Jakie jednorożce? ????

Ja: Czarne ????
Brat: Ale ja nie wiem o co chodzi? ????

Ja: Audioteka.
Brat: Aaaaaa, ja to ściągałem z BP kodów ???? Ale Justyna Gosi siostra słuchała i mówiła, że ok.

Zacząłem słuchać, dobrze się zaczyna: “Zawsze imponowali mi goście w drogich garniturach, dopóki nie uświadomiłem sobie, że pracują dla gości w t-shirtach” ????.

Ja: Lekko wk..wia 🙂 zobaczymy, jak będzie dalej.

No i przesłuchałem całą. A w połowie postanowiłem się moją opinią podzielić się z … Markiem Zmysłowskim. Kiedy skończyłem, to stwierdziłem, że warto by z Markiem porozmawiać o … kliencie na Czarnym Lądzie. I o ot pewnego umówionego wieczoru, ja w Wrocławiu a Marek na Santa Domingo, zaczęliśmy rozmowę, którą macie okazję posłuchać. 

Rozmawiamy o:

  • książce Marka i dlaczego ją napisał
  • pojęciu czasu w Nigerii
  • policji sprzedającej kodeks drogowy
  • projekcie Jivago i Jumia
  • influencerach w Afryce
  • bogatych klientach
  • systemie płatności MPESA
  • miejscu smartfona w piramidzie potrzeb mieszkańca Afryki
  • brandzie na afrykańskich rynkach
  • kosmicznych cenach transmisji danych w Afryce
  • tym, że jak wyjeżdżasz do obcego kraju to warto przejść “kwarantannę kulturową”
  • negocjacjach cenowych i … łapówkach
  • życiu

Przydatne linki

3 thoughts on “KLM #72: Klient na czarnym lądzie – rozmowa z Markiem Zmysłowskim

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

cxwg24
Customer Experience Game - mistrzostwa świata w projektowaniu doświadczeń klientów
Wciągnąłem się w grę. I to nie byle jaką. Ci którzy osadzeni są w CXowej bańce z pewnością słyszeli o...
RZECZNIK KLIENTA
Kim jest rzecznik klienta
Rzecznik klienta (nie mylić z Rzecznikiem Praw Konsumenta) to wyjątkowa rola/funkcja w organizacji, która...
inklluzywna obsługa klienta1
Inkluzywna obsługa klienta
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe