|

Jeśli zapytasz dziecko kim chce być, to żadne nie powie „chcę być handlowcem”. W Polsce przez wiele lat ta praca kojarzyła się z kimś, kto siedzi w jakiejś „centrali zbytu” i spokojnie, z łaską przyjmuje klientów. Bo towaru mało a chętnych dużo.

Kiedy nadszedł „dziki kapitalizm” to na drogach pojawiło się z dnia na dzień mnóstwo tzw. sales repów (sales representative), którzy przejeżdżali Polskę w swych błyszczących nowością autach. Wzbudzali zazdrość i zawiść. Byli gwiazdami. Zwycięzcami.

Potem z roku na roku to powszechniało. Auta mniej wyszukane – pamiętam jedną firmę, której przedstawiciele jeździli tzw. „maluchami” (dla tych co nie znają, to niech wyguglują sobie Fiat 126p).
Dzisiaj mało kto jest dumny z tego, że jest handlowcem/ sprzedawcą. Ukrywa się za nowymi nazwami, takimi jak „business development manager”.

Rafał Liebrecht, to człowiek, który jest sprzedawcą i się tego nie wstydzi. A nawet ciagle to podkreśla. Mówi, że jego zadanie to sprawić, aby ludzie … kupili. Jego znakiem firmowym jest biały T-shirt i umiejętność sprawnego władania słowami … uznawanymi za niestosowne w wypowiedziach.

Ten podcast miał być o sprzedaży, a okazało się, że jest o … sprzedaży i marketingu. Bo wg Rafała to nie może istnieć oddzielnie.

Rozmawiamy o:

  • dlaczego warto sprawiać aby ludzie kupowali?
  • kim jest dobry handlowiec i jak go szukać/ znaleźć?
  • jak sprzedawać … kosiarki?
  • czym powinien się charakteryzować szef sprzedaży?
  • jak płacić handlowcom?
  • dlaczego firmy nie szanują handlowców?
  • jak firma powinna wspierać sprzedaż, bo jak nie ma klientów (którzy płacą) to nie ma firmy
  • dlaczego, gdy są problemy ze sprzedażą to powinno się zacząć naprawę od … właścicieli firm, zarządów.
  • dlaczego odroczona płatność to same zło?
  • jak sprzedaż powinna współpracować z marketingiem, a wręcz stanowić jedność

Przydatne linki

One thought on “KLM #75: Po co komu sprzedaż?- rozmowa z Rafałem Liebrechtem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

Customer ... service, support, success, experience, contact center - subiektywny przegląd pojęć
Customer … service, support, success, experience, contact center - subiektywny przegląd pojęć
Na przestrzeni ostatnich 25 lat karierę robiły rozmaite koncepcje, strategie, a może po prostu nazwy,...
teatr
Czy obsługa klienta to teatr
Okazuje się, że obsługa klienta i teatr mają zadziwiająco dużo wspólnego. Obie w sposób zaplanowany i...
Obszar roboczy 3
UX design - projektowanie doświadczeń klienta
To co widzimy na ekranie smartfona, komputera czy większych urządzeń nie jest / nie powinno być przypadkowym...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe