NPS
Odcinek #135

Net Promotor Score - wszystko co musisz wiedzieć o wskaźniku lojalności klientów

NPS – Net Promotor Score – wskaźnik lojalności klientów będący wynikiem badania  prawdopodobieństwa polecenia danej marki przez jej klientów. Jest niewątpliwie najbardziej popularną miarą doświadczeń klientów. Jednocześnie zdaje się zostać ofiarą swojego własnego sukcesu. 

W tym odcinku wraz z zaproszonym Piotrem Sadowskim rozkładamy NPSa na czynniki pierwsze. Dowiesz się z niego skąd się wziął, jak go wyliczyć, jakie błędy popełniają marki, a właściwie ich managerowie oraz jak zbadać lojalność względem firmy windykacyjnej.

Swoim zwyczajem wkładam kij w mrowisko zarzucając Piotra swoimi wątpliwościami (żeby nie powiedzieć zarzutami) względem tego wskaźnika.

Przydatne linki:

One thought on “Net Promotor Score – wszystko co musisz wiedzieć o wskaźniku lojalności klientów

  1. Bardzo fajny podcast, dał mi trochę do myślenia i już pierwsze zmiany się dokonały, ale też pojawiają się pytania:
    1. Temat zostawiania negatywnych komentarzy, do tej pory miałem przeświadczenie że raczej Ci wkurzeni Klienci się dzielą swoimi ocenami. Czy są jakieś badania mówiące o tym że z każdym przypomnieniem będzie więcej negatywnych komentarzy? Czy to jednak swoją frustrację nie wyrzucamy od razu, a jeśli jest dobrze to zachowujemy to dla siebie?
    2. Tytuł e-maila z zaproszeniem do wypełnienia ankiety, sama Webankieta podpowiada tytuł „Zaproszenie do wypełnienia ankiety” więc jak to jest?
    3. NPS relacyjny i transakcyjny, twarde stanowisko Pana Piotra odnośnie badania NPS jako tylko relacji, ale w szablonach Webankiety mamy takie przykłady badania NPSu „Na ile prawdopodobne jest, że polecisz zakup oprogramowania swoim znajomym?” czyli jednak nie badamy relacji z firmą marką a sam proces zakupu? Tu się pogubiłem 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

inklluzywna obsługa klienta1
Inkluzywna obsługa klienta
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...
Customer ... service, support, success, experience, contact center - subiektywny przegląd pojęć
Customer … service, support, success, experience, contact center - subiektywny przegląd pojęć
Na przestrzeni ostatnich 25 lat karierę robiły rozmaite koncepcje, strategie, a może po prostu nazwy,...
teatr
Czy obsługa klienta to teatr
Okazuje się, że obsługa klienta i teatr mają zadziwiająco dużo wspólnego. Obie w sposób zaplanowany i...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe