

System obsługi klienta - linia montażowa customer experience


Maciej Buś
120 lat temu Henry Ford opracował system wytwarzania samochodów polegający na sekwencji powtarzanych czynności na kolejnych stanowiskach montażowych. Legenda Forda T to zasługa systemu montażowego, lini montażowej, która nie tylko znacznie ograniczyła koszty produkcji, ale przede wszystkim zwiększyła niezawodność i sprawność nowego samochodu. Taki właśnie był Ford T. System. To słowo klucz dzisiejszego odcinka.
Zbudujmy linię montażową obsługi klienta.
Za Wikipedią System (z greki – systema – rzecz złożona) „to zespół wzajemnie powiązanych elementów realizujących jako całość założone cele”.
Idąc tym tropem system obsługi klienta to zespół wzajemnie powiązanych elementów – tu będą to zadania, struktury, ludzie, technologie, strategia obsługi i łączące je procesy. I te realizują, mają realizować założone cele.
W odcinku mówię o:
- Czym jest system obsługi klienta?
- Jak McDonald planował system wydawania kanapek w 30 sekund
- Jak zdefiniować cele dla systemu obsługi klienta?
- Z jakich elementów składa się system obsługi klienta?
- Jaka jest różnica między systemem contact center a systemem obsługi klienta?
- Jak uwolnić mnóstwo czasu w codziennym kalendarzu managera obsługi klienta?
- Jak zmapować system obsługi klienta?
Przydatne linki
- KLM #122: Jak dobrze wybrać system contact center? – tu wywołałem temat dzisiejszego odcinka
- Klientopedia, a w nim Quorium, w którym znajdziesz odpowiedzi na (dziś) kilkadziesiąt pytań w zakresie relacji marki z klientami
- wegot.media – nasze nowe studio
Komentarze