To już 12 miesięcy witają się z Wami w Podaście Klientomania Maciej Buś i Piotr Merkel. W tym czasie nagraliśmy łącznie 35 audycji, do której zaprosiliśmy 17 gości. Poruszyliśmy wiele ważnych tematów przyjmując przy tym perspektywę klienta z nutką konstruktywnego biznesowego i nade wszystko edukacyjnego przesłania. Urodzinowy odcinek to dobra okazja do podsumowania najważniejszych tematów jakie wzięliśmy na warsztat.
Posłuchaj podcastu
Pobierz mp3 słuchaj na iPhone Słuchaj na Android
Podcast Klientomania prowadzę wspólnie z Piotrem Merkelem. Połączyła nas wspólna perspektywa, ciekawość i pewne poczucie misyjności. Ale równie wiele nas różni – Piotr specjalizuje się w procesowym podejściu do obsługi klienta stąd „customer Experience” to jego konik. Ja wywodzę się z contact center i często patrzę na świat przez pryzmat operacji i to ukierunkowanych na obsługę procesów masowych. Dlatego też każdy z nas przygotował listę 6 punktów (tematów, wątków) które stanowiły swoisty przegląd minionych 12 miesięcy.
Podsumowanie Piotra
- Nadal nie lubię call center – a właściwie modelu opartego na wymuszonej komunikacji
- Nadal brakuje w Polsce konferencji, które robią WOW
- nadal żadna z polskich firm (ale też zagranicznych działających w Polsce) nie zasłużyła na tytuł „klientocentrycznej”
- nadal branże i firmy (z wyjątkami) nie dostrzegły że klienci oczekują nowoczesnej i prostej obsługi
- Nadal polski rynek nastawiony jest na hunting a nie na farming
- Nadal „mój manifest” – wciąż jest wyzwaniem i prośbą a nie stwierdzeniem faktu ;-(
Podsumowanie Macieja
- Lubimy narzekać. Rok temu postawiliśmy sobie ambitne zadanie, żeby nie pokazywać tego co poszło nie tak, ale wskazywać na dobre przykłady – nie da się. Życie każdego dnia dostarcza nam treści na powieść…. dramat.
- Na przełomie sierpnia i września wzięliśmy na warsztat konferencje. Zaprosiliśmy organizatorów do współpracy by budować lepsze konferencje. Dalej jest jak było, ale niejako przy okazji stworzyliśmy fajne kalendarium, które pomogło ponad tysiącowi managerów.
- Jak zbudować firmę klientocentryczną / jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta – koncepcje, wątki, które przenikają się przez niemal każdy odcinek czy rozmowę. Mnóstwo inspiracji, ale czy rynek jej szuka ?
- Klient cyfrowy / klient w świecie cyfrowym – wysyp badań i opracowań – znane i powtarzane koncepcje i wydające się nie podejmować tematu firmy.
- CCW 2016 – dwa wątki: 1. marketing wydarzenia, 2. rozmowy klientomaniaka – duży projekt o sporym zasięgu i konstruktywnym przesłaniu
- Klientomania live – zidentyfikowaliśmy potrzebę rozszerzenia formatu. Istnieje ogromna liczba ludzi zainteresowana tematem i spotkaniem na żywo.
Nasz rocznicowy odcinek podsumowuje i analizuje miniony czas, nasze działania i reakcje rynku. Kiedy rozpoczynaliśmy projekt nie określaliśmy żadnych strategicznych celów w zakresie wywołania zmian. Chcieliśmy sobie „pogadać”. Dzisiaj mamy plany. Widzimy potrzebę rozszerzenia formatu.
35 odcinków podcastu KLIENTOMANIA (01.08.2015 0 31.07.2016)
- FCCP 001 Witaj Świecie – porozmawiajmy o obsłudze klienta
- FCCP 002 Dlaczego “nie lubię” call center ?
- FCCP 003 Na które konferencje call center warto się wybrać ?
- FCCP 004: 28 wskazówek jak dobrze wykorzystać uczestnictwo w konferencjach
- FCCP 005: Czego oczekujemy od konferencji call center?
- FCCP006: Jak stworzyć firmę klientocentryczną ?
- FCCP007: W jakim kierunku zmierza call center ?
- FCCP008: Przychodzi call center do prawnika
- FCCP009: Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta?
- KLM #10: Call Center na językach czyli o marketingu branży customer service
- KLM #11 Customer experience jest wszystkim – “chodzi o to żeby było miło”
- KLM #12: Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta cz. 2
- KLM #13: Podsumowujemy rok 2015
- KLM #14: Czy klienci są gotowi na kanały cyfrowe ?
- KLM #15: Trendy Customer Service 2016
- KLM #016: Spektakularna porażka elektronicznych biur obsługi klienta.
- KLM #017: Jak zbudować firmę klientocentryczną?
- KLM #018: Za nami CCW 2016 i co dalej ?
- KLM #018a: Mentalne bariery zatrzymują nas w Polsce
- KLM #018b: Kompetencje są, ale mamy problem z ich pielęgnacją
- KLM #018c: Absolutnie nie mamy się czego wstydzić
- KLM #018d: Czy polska strefa na CCW to dobry pomysł ?
- KLM #018e: Kontakt z “żywym człowiekiem” będzie luksusem
- KLM #018f: Obsługa klienta – tego wymaga po prostu zwykła przyzwoitość
- KLM #018g: Człowiek to absolutnie najważniejsza wartość we wszystkim co robimy
- KLM #018h: Contact Centers muszą stać się sercem firmy
- KLM #018i: Europejski Benchmark Contact Center
- KLM #19: Zgłoszenie, zapytanie czy może reklamacja?
- KLM #020: “Mój” manifest
- KLM #021: Contact center na bank
- KLM #022: Co nas wkurza w obsłudze klienta i jak sobie z tym radzić?
- KLM #023: Szok przyszłości
- KLM #024: Klientocentryzm czyli co?
- KLM #25 Outsourcing call center w nielandrynkowej rozmowie
- KLM #026: Dlaczego aplikacje mobilne nie mogą przebić sie do polskich firm ?
Skąd pobrać podcast
Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):
- Na blogu klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
- W iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
- W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów