To już 12 miesięcy witają się z Wami w Podaście Klientomania Maciej Buś i Piotr Merkel. W tym czasie nagraliśmy łącznie 35 audycji, do której zaprosiliśmy 17 gości. Poruszyliśmy wiele ważnych tematów przyjmując przy tym perspektywę klienta z nutką konstruktywnego biznesowego i nade wszystko edukacyjnego przesłania. Urodzinowy odcinek to dobra okazja do podsumowania najważniejszych tematów jakie wzięliśmy na warsztat.
Podcast Klientomania prowadzę wspólnie z Piotrem Merkelem. Połączyła nas wspólna perspektywa, ciekawość i pewne poczucie misyjności. Ale równie wiele nas różni – Piotr specjalizuje się w procesowym podejściu do obsługi klienta stąd „customer Experience” to jego konik. Ja wywodzę się z contact center i często patrzę na świat przez pryzmat operacji i to ukierunkowanych na obsługę procesów masowych. Dlatego też każdy z nas przygotował listę 6 punktów (tematów, wątków) które stanowiły swoisty przegląd minionych 12 miesięcy.
Podsumowanie Piotra
- Nadal nie lubię call center – a właściwie modelu opartego na wymuszonej komunikacji
- Nadal brakuje w Polsce konferencji, które robią WOW
- nadal żadna z polskich firm (ale też zagranicznych działających w Polsce) nie zasłużyła na tytuł „klientocentrycznej”
- nadal branże i firmy (z wyjątkami) nie dostrzegły że klienci oczekują nowoczesnej i prostej obsługi
- Nadal polski rynek nastawiony jest na hunting a nie na farming
- Nadal „mój manifest” – wciąż jest wyzwaniem i prośbą a nie stwierdzeniem faktu ;-(
Podsumowanie Macieja
- Lubimy narzekać. Rok temu postawiliśmy sobie ambitne zadanie, żeby nie pokazywać tego co poszło nie tak, ale wskazywać na dobre przykłady – nie da się. Życie każdego dnia dostarcza nam treści na powieść…. dramat.
- Na przełomie sierpnia i września wzięliśmy na warsztat konferencje. Zaprosiliśmy organizatorów do współpracy by budować lepsze konferencje. Dalej jest jak było, ale niejako przy okazji stworzyliśmy fajne kalendarium, które pomogło ponad tysiącowi managerów.
- Jak zbudować firmę klientocentryczną / jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta – koncepcje, wątki, które przenikają się przez niemal każdy odcinek czy rozmowę. Mnóstwo inspiracji, ale czy rynek jej szuka ?
- Klient cyfrowy / klient w świecie cyfrowym – wysyp badań i opracowań – znane i powtarzane koncepcje i wydające się nie podejmować tematu firmy.
- CCW 2016 – dwa wątki: 1. marketing wydarzenia, 2. rozmowy klientomaniaka – duży projekt o sporym zasięgu i konstruktywnym przesłaniu
- Klientomania live – zidentyfikowaliśmy potrzebę rozszerzenia formatu. Istnieje ogromna liczba ludzi zainteresowana tematem i spotkaniem na żywo.
Nasz rocznicowy odcinek podsumowuje i analizuje miniony czas, nasze działania i reakcje rynku. Kiedy rozpoczynaliśmy projekt nie określaliśmy żadnych strategicznych celów w zakresie wywołania zmian. Chcieliśmy sobie „pogadać”. Dzisiaj mamy plany. Widzimy potrzebę rozszerzenia formatu.
35 odcinków podcastu KLIENTOMANIA (01.08.2015 0 31.07.2016)
- FCCP 001 Witaj Świecie – porozmawiajmy o obsłudze klienta
- FCCP 002 Dlaczego “nie lubię” call center ?
- FCCP 003 Na które konferencje call center warto się wybrać ?
- FCCP 004: 28 wskazówek jak dobrze wykorzystać uczestnictwo w konferencjach
- FCCP 005: Czego oczekujemy od konferencji call center?
- FCCP006: Jak stworzyć firmę klientocentryczną ?
- FCCP007: W jakim kierunku zmierza call center ?
- FCCP008: Przychodzi call center do prawnika
- FCCP009: Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta?
- KLM #10: Call Center na językach czyli o marketingu branży customer service
- KLM #11 Customer experience jest wszystkim – “chodzi o to żeby było miło”
- KLM #12: Jak zbudować obsługę na miarę oczekiwań klienta cz. 2
- KLM #13: Podsumowujemy rok 2015
- KLM #14: Czy klienci są gotowi na kanały cyfrowe ?
- KLM #15: Trendy Customer Service 2016
- KLM #016: Spektakularna porażka elektronicznych biur obsługi klienta.
- KLM #017: Jak zbudować firmę klientocentryczną?
- KLM #018: Za nami CCW 2016 i co dalej ?
- KLM #018a: Mentalne bariery zatrzymują nas w Polsce
- KLM #018b: Kompetencje są, ale mamy problem z ich pielęgnacją
- KLM #018c: Absolutnie nie mamy się czego wstydzić
- KLM #018d: Czy polska strefa na CCW to dobry pomysł ?
- KLM #018e: Kontakt z “żywym człowiekiem” będzie luksusem
- KLM #018f: Obsługa klienta – tego wymaga po prostu zwykła przyzwoitość
- KLM #018g: Człowiek to absolutnie najważniejsza wartość we wszystkim co robimy
- KLM #018h: Contact Centers muszą stać się sercem firmy
- KLM #018i: Europejski Benchmark Contact Center
- KLM #19: Zgłoszenie, zapytanie czy może reklamacja?
- KLM #020: “Mój” manifest
- KLM #021: Contact center na bank
- KLM #022: Co nas wkurza w obsłudze klienta i jak sobie z tym radzić?
- KLM #023: Szok przyszłości
- KLM #024: Klientocentryzm czyli co?
- KLM #25 Outsourcing call center w nielandrynkowej rozmowie
- KLM #026: Dlaczego aplikacje mobilne nie mogą przebić sie do polskich firm ?
One thought on “KLM #27: Roczek Klientomanii”