Bankowanie bedzie (nadal)
Odcinek #62

Bankowanie będzie (nadal) potrzebne, banki niekoniecznie

Gościem Klientomanii jest Wojciech Bolanowski – o którym można powiedzieć, że niejeden bank współtworzył. Rozmawiamy o początkach tworzenia mBanku. O doświadczeniach Wojciecha w tworzeniu banków poza granicami Polski. Trochę próbujemy przewidzieć co stanie się z bankowością, czy fintechy są szansą, czy zagrożeniem?

Mówimy o tym, że digitalizacji to nie tylko zmiana w kanałach sprzedaży, ale także, że konieczna jest zmiana  obecnych produktów, bo technologia to umożliwia. A także dlaczego naszym zdaniem takie projekty jak mPesa, WeChatPay, AliPay czy Apple Card mają szansę na sukces.
I że bankowanie jest potrzebne, a banki … coraz mniej. Tak więc pojawia się pytanie, jak będzie ich rola w najbliższej przyszłości.

Wojciech opowiedział o swoich doświadczeniach z bankowością, o tym dlaczego dostał się do mBank – bo miał dwie skrzynki … poczty elektronicznej, w czasach, gdy tylko niektórzy mieli jedną 😉 – co robił wcześniej, jak znalazł się w projekcie na Bliskim Wschodzie, o wdrożeniu digital banków poza Europę, dlaczego ważne jest aby polskie bank … wyszły poza Polskę.

Rozmawiamy o:

  • tworzeniu mBank,
  • powstawaniu IKO,
  • pierwszym interfejsie mBanku, który przeżył 11 lat i jest powodem do dumy Wojciecha,
  • szczepionkach,
  • nowej roli placówki,
  • ekspertach, którzy twierdzili, że iPhone nie odniesienie sukcesu,
  • tym co ma cement do zakładania lokat,
  • lokacie do … 32 marca 🙂
  • tym dlaczego pewne rozwiązania jednak nie są wygodne dla kobiet,
  • botach,
  • tym dlaczego Apple Card jest skazane na sukces,
  • że Polacy są dobrzy, jako indywidualiści, ale muszą popracować nad „grą zespołową”,
  • tym dlaczego banki nie całkiem są „digital”,
  • doświadczeniach Wojciecha z płatnościami mobilnymi w Azji,
  • wspólnych znajomych,
  • dlaczego bank mówi, że nie ma call center,
  • Chinach na tle świata – w płatnościach,
  • dlaczego świat nie czerpie z doświadczeń polskich banków,
  • czy Polska wyróżnia się na tle Europy i świata w „bankowaniu”,
  • smooth banking,

W rozmowie wspominamy o:

Przydatne linki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To może Cię również zainteresować

cxwg24
Customer Experience Game - mistrzostwa świata w projektowaniu doświadczeń klientów
Wciągnąłem się w grę. I to nie byle jaką. Ci którzy osadzeni są w CXowej bańce z pewnością słyszeli o...
RZECZNIK KLIENTA
Kim jest rzecznik klienta
Rzecznik klienta (nie mylić z Rzecznikiem Praw Konsumenta) to wyjątkowa rola/funkcja w organizacji, która...
inklluzywna obsługa klienta1
Inkluzywna obsługa klienta
W Polsce mamy ponad 10 milionów klientów, dla których obsługa dostarczana przez marki jest niedostępna...

Wysyłamy dobre wiadomości

Raz w tygodniu wyślemy do Ciebie solidną dawkę inspiracji o świecie klienta i podpowiedzi jak się w nim odnaleźć. Informacje o nowych odcinkach podcastów, wpisach blogowych, odpowiedzi na pytania, case studies oraz ciekawych narzędziach wspierających obsługę klienta.

Newsletter KLM (#8)

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Fundację Customer Fixe S.K. na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować. 

© 2024 · Klientomania · Customer Fixe