Co roku na przełomie grudnia i stycznia w mediach pojawia się mnóstwo prognoz i przewidywań co przyniosą nam nadchodzące 12 miesiące. To właśnie w tym czasie uwaga większości managerów koncentruje się nad próbą odpowiedzi na kluczowe pytanie „co jest za pagórkiem, który widzimy” -jaka będzie przyszłość, jakie decyzje już dziś należy podjąć, w co zainwestować, na czym się skupić? To ten moment w roku, w którym słowo „trend” jest odmieniany przez wszystkie przypadki. Od lat dręczy pytanie skąd owe „trendy” się biorą i czym one w ogóle są? Zwróciłem więc się z nim do osoby, która według mojej wiedzy w Polsce jest największym specjalistą, ekspertem w dziedzinie profesjonalnego prognozowania i przewidywania przyszłości. Do rozmowy zaprosiłem Natalię Hatalską – założycielkę i prezeskę Future Institue, autorkę licznych opracowań i raportów, wśród nich chyba najbardziej znane to trendbooki oraz mapy trendów.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  Transkrypt Youtube

słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android Słuchaj w Spotify

Rozmawiamy o:

  • kim są: trend watcher, trend forecaster, trend setter i na dokładkę influencer?
  • Czym różnią się trendy od mód
  • O kulturze nanosekundy
  • O gradacji / systematyce trendów – makro trendy, trendy, mikrotrendy i kontrtrendy
  • Skąd biorą się trendy ?
  • Czy producenci różnych produktów czy usług mogą (intencjonalnie) kreować trendy?
  • Czy ludzie chcą rozmawiać z robotami?
  • O Alexie od Amazona
  • jak się mają trendy publikowane w mediach tak chętnie na początku kazdego roku to wyników pracy takich osób jak Natalia?
  • Czy podglądanie trendów za granicą przekłada się na warunki jakie mamy w Polsce?
  • Czym jest mapa trendów i jak jest zbudowana?
  • Kim, w kontekście mapy trendów jest współczesny klient –  jak podejmuje decyzje, jaki ma stosunek do technologii
  • O kontrtrendzie polegającym na wylogowywaniu się z technologii.
  • O  trendzie human – nadawania i uwzględniania ludzkich cech w komunikacji
  • Czy Customer experience jest trendem wiodącym?

Przydatne linki

Skąd pobrać podcast

Podcast dostępny jest dla Ciebie w wielu miejscach (i pracujemy, żeby było ich jeszcze więcej):

  • W serwisie Klientomania.pl – lista wszystkich podcastów
  • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
  • W serwisie Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Galeria zdjęć innowacyjnych sklepów z Londynu

Melissa Londyn Covent Garden

Apple Store Londyn Covent Garden

L’occitane Londyn Regent Street

Lush Londyn Oxford street

Transkrypt

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dołącz do społeczności klientomaniaków

Co tydzień będę Ci wysyłał inspirujące porady jak zbudować obsługę, którą pokochają klienci !