O prawie w działalności call center mówi się mało lub wcale. Duże firmy (głównie inhouse) posiadają swoje działy prawne zapewniające wsparcie w całym spektrum zagadnień. Pozostałe korzystają ze wsparcia doraźnie. Mimo, że działalność w zakresie zdalnej komunikacji jest mocno osadzona w procesach – posiada zdefiniowane ramy, miary itd. to obszar prawny jest w mojej opinii mocno niedookreślony. Już jakiś czas temu postanowiłem zmierzyć się z tematem i rozpocząłem pracę nad stworzeniem ram prawnych działalności call center.

Posłuchaj podcastu

Pobierz mp3  słuchaj na iPhone  Słuchaj na Android

Poza doświadczeniem, case’ami i błędami własnymi i cudzymi moja wiedza prawnicza i znajomość przepisów oraz umiejętność prawidłowej jej interpretacji jest … powiedzmy sobie szczerze żadna. Dlatego pierwszym krokiem było znalezienie kogoś kto się na tym zna i umie się tym podzielić. Tak poznałem gości tego odcinak podcastu – prawników z krwi i kości dr Dominika Lubasza i Katarzynę Witkowską z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy.

W naszej rozmowie zmierzyliśmy się z codziennością pracy call center – przyjmując perspektywę klienta, prawnika i oczywiście dążąc do odpowiedzi na pytanie (cytując klasyka) “jak żyć”. Staramy się odpowiedzieć na pytania odnośnie działań, które wykonujemy na codzień jak chociażby nagrywanie rozmów, czy o której możemy zadzwonić do klienta. Wzięliśmy również na “tapetę” tzw. “modne” tematy związane reformą trzech ustaw które na przełomie 2014 /15 roku wprowadziły nieco odmienioną rzeczywistość operacyjną. Do kogo zatem mogę dzwonić, a do kogo nie?

Postanowiliśmy, że w tym odcinku porozmawiamy o temacie trochę “z lotu ptaka”. Mam nadzieje, że rozmowa da Was będzie tak samo wciągająca jak dla mnie samego i że podobnie będzie rodziła kolejne pytania, na które będziecie chcieli poznać odpowiedź. Zapiszcie je i wyślijcie je do nas, a my przygotujemy na ich podstawie odpowiedzi czy to w formie artykułów czy to w formie kolejnego nagrania.

 W tym odcinku usłysz o:

  • Jak prawnik postrzega działalność call center?
  • Z czego wynika łamanie praw konsumentów?
  • Na co należy zwrócić uwagę zarządzając call center?
  • Jakie reguły formalne regulują aspekty kulturowe kontaktów biznesowych?
  • Skąd wzięło się zamieszanie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego?
  • Do kogo możesz zadzwonić według aktualnie obowiązujących przepisów?
  • Czy zapytanie o zgodę na kontakt jest formą marketingu bezpośredniego?
  • Czy dozwolone jest kontakt do kontaktów wygenerowanych z losowych cyfr?
  • Czy stosowanie dialerów (PDS) jest dzisiaj zgodne z prawem?
  • Jakie są granice stosowania przesłanki prawnie usprawiedliwionego celu administratora danych?
  • Czym są elektroniczne urządzenia końcowe
  • Czy możemy nagrywać rozmowy ?
  • Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nagrywanie było zgodne z prawem?
  • Czy czekają nas jeszcze jakieś “niespodzianki” co może ograniczyć działalność komunikacji z klientem w biznesie?

Linki do informacji, artykułów, miejsc wymienionych w podcaście

kontakt do naszych gości:

Kancelaria Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy

ul. Żwirki 17, 90-539 Łódź | ul. Bagno 2 lok. 173, 00-112 Warszawa | ul. Legnicka 17 lok. 6, 53-671 Wrocław

Tel.: + 48 42 631 94 44    |   Emailinfo@lubasziwspolnicy.pl   | www.lubasziwspolnicy.pl 

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.

Zobacz wszystkie moje wpisy

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Maciej Buś

Pomagam firmom komunikować się z klientami
Jestem… bardzo empatycznym, ale i wymagającym klientem. Tak po prostu i po ludzku oczekuję od firm i marek rzetelności oraz przyzwoitości. Od ponad 20 lat szukam świętego Graala skutecznego porozumiewania się firm z jej klientami. Swoimi doświadczeniami dzielę się jako konsultant, trener i mentor, ale również jako bloger i podcaster.